Ni kan ju inte säga att varken 1:an eller 2:an var någon besvikelse bara för att de inte följde boken och gjorde precis som boken sa. Jag tycker Peter Jackson ska ha stor berömelse för vad han skapat. Helt fantastiska filmer............sen att han har ändrat om lite gör ju inte filmerna sämre. Visst var det vissa bitar som man gärna sett lite annorlunda, men vad har det för betydelse om några minuter av dessa tre timmar inte är som man tänkt sig. Filmerna är ju KUNGLIGA!!!! Bara 8 månader kvar tills 3:an kommer.............mums.
Bara för att man tycker boken är dålig behöver inte filmen vara dålig dom är inte ett dugg lika. Åke Ohlmarks översättning är lite träig men läs den på engelska då är den ett mästerverk enligt min åsikt.
Jens har du problem att läsa eller vad fick du i svenska? 1 eller tvåa 2. Sök hjälp eller nåt.
Vill bara säga att boken och filmen är i många hänseenden inte lika. Vad spelar det för roll? Boken är skriven för läsaren som skapar sin egen sinnesbild av miljön och personerna. Filmen är till för att ge "ögongodis" och en rejäl dos av underhållning! Jag har svårt för folk som läst boken och förväntar sig att filmen skall vara identiskt! Det är till att vara naiv! Kanske har de som ger filmerna ett dåligt betyg bara en 14-tummare och dålig fantasi, vad vet jag. Folk skall dock få tycka som de vill så länge det inte skadar någon! Jag är bara väldigt förvånad över folk som tycker att filmerna är dåliga med tanke på vilka filmer som finns att tillgå och som verkligen är dåliga........ Njut av showen i stället!!!!
ni vet att böckerna inte är inärheten av dom bästa böckerna DET är DEN största Lögn Att Det Skulle vara inärheten av nån av böckerna som finns.. 1, Det är en simpel handling första problemet 2, Filmen är inte så bra många tabbar gjorde. 3, hur kan den få så bra omdöme själv får det en 2.8 av mig 4, Om det hade varit inärheten av bästa böckerna skulle det ej handla om denna simpla historia som vi visste skulle bli bra..... detta är nåt som jag ej gillar påpeka han är ej inärheten av dom bästa ,( 5, han skulle gjort nåt mer avancerat av det hela filmen 6,vi vet att det finns såna som tycker om sånt som bra ...... 7, Om dom gjort en annan fantasy film skulle det bli för krånglit för att det är för många delar eller att det fattas skådespelare........
Har inte en aning om vad Mr Nils pratar om? Kan någon berätta vad det står? Jag ser fattar ingenting?
Har inte en aning om vad Mr Nils pratar om? Kan någon berätta vad det står? Har jag fått dyselexi??