Logga in
Registrera dig Glömt användarnamn eller lösenord?
Tipsa en kompis
Tipsa!

Forum: Sagan om ringen

the two towers var bäst!!! 

2002-12-27 17:47
vad vore världen utan the lord of the rings? inte mycket. jag tycker att den här filmen var lika bra som the fellowship of the ring, vilket säger en hel del!! gollum var ju jättebra gjord! och visst var frodo läskigt besatt?! dessutom var det ju som två helt olika filmer! båda bäst på sitt eget sätt! two towers var det mer fart i, även om det var för lite frodo, sam o gollum. den delen är ju mest spännande egentligen... jag kan väl egentligen förstå dom som inte gillar saganfilmerna, men ingen, ingen INGEN skulle kunna få mig att tycka någe annat än att dom är bäst!! tänk på den...! and remember to be good, like elijah wood! i love you lij!

Hmm... 

Elbereth 2002-12-28 17:22

Tja, jag tyckte inte att den var sååå bra... Eller, jo, om man bortser från att den är baserad på en bok och bara ser till filmen i sig var det en underbar film, men om man jämför med handlingen i boken var det rent utsagt en skitfilm!!! I alla fall andra halvan. Arg var man när man gick ut, arg på Peter Jackson och att han hade mage att ändra så mycket av filmen. Lite änringar går ju bra, som i FotR, det gick att svälja, men det här var alldeles för mycket ändringar!!!

dåliga böcker 

trueblues109 2002-12-29 13:06

jag har inte sett nån av och tänker inte göra det heller för bökerna var sååååå tråkiga, jag läste inte ens klart ettan

nää! 

2003-01-01 14:34

tjaa, smaken är väl olika... jag tycker i för sig också att den är nästan lite väl mycket ändrad, men om man tänker på det, så kanske det är lite svårt att göra en så spännande bok till en lika spännande film, utan att göra om handlingen lite... eller mycket. ska se den ikväll igen i alla fall...

Självklart är sagan oim ringen bra 

FilmLovely 2003-01-14 18:53

Hej! Vad jag tycker är att Sagan om de två Tornen var lite bättre än ettan med roliga repliker, skämt och mer krig. i ettan var den lite seg.. bara repliker och så där.. hände faktiskt knappt i ettan.. i tvåan händer det hela tiden nåt,.,, och så är det ju roligare i tvåan med tre olika vägar... man kan säga så här "Sagan om de två tornen är en "mixad" film som "parallellt går på deras egna vägar för att förhindra Saruman och Sauron"... . så dte är vad jag tycker iallafall.

kanske..... 

2003-01-23 18:36

jag tycker nog att båda är lika bra, men om jag var tvungen att välja någon, skulle jag ändå välja the two towers.... lite bättre.... kanske... jag vet inte. hur som helst, är båda bäst!!!!!

2003-01-31 22:19

FIlmerna var inte som böckeran men jag är nöjd med Peter Jacksons arbete, ingen kan göra det bättre :)

Jetmiras inläg 

FilmLovely 2003-02-04 09:53

jaa,.. det är klart att ingen slår peter jacksons arbete.. inegn kan heller göra det bättre.. jackson har verkligen lyckats... Och -.- böckerna är bra, men De två tornen i trilogin är bättre än de andra böckerna, och om jag jämför boken med filmen så är filmén annorlunda, men man kan ju inte göra en film preciserad från en bok, faktiskt,,.. så jag tycker faktiskt att det är nästna som en mästerverk-. Böckerna är iallafall mästerverk..

Den var klockren 

2003-03-12 14:32

de va helt klockren asså mycket bättre än 1:an hoppas trean blir ännu bättre!!!

HÅLLER MED!! 

favi 2003-03-21 15:14

DENNA FILM VAR JU HELT ENKELT BÄST!!! KRAM FAVI

Två tornen suger!!! 

2003-03-30 21:57

Andra filmen sög verkligen jämfört med första filmem. Två toren var ju mörk rakt igenom medans i första filmen var det vackra miljöer.