coolt. jag lämnade biografen efter jag sett halva 2:an. ngn annan som gjort ngt sagan om ringen-hädiskt?
1 om man bara sett en film så kan man absolut inte säga att den är dålig, det är som att säga att en vanlig film suger närm an bara sett 5 min på den. för att kunna dra en slutsats måste man se alla filmer, eftersom alla egentligen är en enda film! 2 förstår inte alls hur man kan somna på dem filmerna, jag har sett dem 5 ggr var på bio och blev aldrig trött ( kommer heller alfrig bli det) kanske valt fel biograf? många biografer förstör filmerna totalt med dåliga effekter, osköna stolar, liten och ljus sal! nej jag går bara på en biograf där filmen inte blir förstörd, dvs rigoletto!! 3 vissa har bättre smak än andra!
jesus! d där upprörde tydligen, haha. jag vill bara understryka att jag faktiskt aldrig sagt att jag tycker 2:an är dålig. jag såg 2:an, vilken tar vid där 1:an slutar, och eftersom jag inte sett ettan lr läst ngn av böckerna så fattade jag inte så mkt. en sådan sak kan juh helt förta en annars 3vlig filmupplevelse.
sagan om ringen triologin är ju bland de bästa filmer jag sett.. visst dom e långa! men är man bio å betalar för å se filmen så vill man ju ha valuta för pengarna likom 3 timmars action på fantasy nivå de e ju guld! sagan om ringen får lätt en 5a av mig i betygs sättning ! :)
jag somnade nästan. filmerna är snyggt gjorda men jag tycker att de är överskattade (Vilket förmodligen kommer göra mig hatad här!) Inte tillräckligt med känsla, överdrivet långa krigsscener och tja, för långt, tycker jag. Välgjord, visst, men ibland räcker inte det.
jag tycker att filmerna om sagan om ringen är okey men dom är lite förlånga bara men böckerna är klart myket bättre än vad man kan tro
Kan någon ange tre anledningar varför man SKA se den, och sedan tre anledningar varför man INTE SKA se den, snälla? Jag har varken läst böckerna eller sett filmerna men jag älskar fantasy. Borde jag då läsa Tolkiens trilogi? Är det någon som har läst Sagan om drakens återkomst av Robert Jordan? Snacka om fantastiska böcker!
haha om ni inte har läst böckerna och inte förstår er på den världen så ska ni definitivt inte se filmerna och definitivt inte skriva nått om dom, eftersom ni inte förstår nått...jag blir alltid lika upprörd över folk som skriver att dom somnar, eller att det var för lite "action", det är inte det det går ut på, själva tycker jag att "sagan om de två tornen" är riktigt löjlig och är för det mesta gjord för att locka folk som inte förstår sig på tolkiens värld utan bara vill ha action...så snälla säga inte att den första filmen är dålig...
Läste böckerna i början av 70 talet. Om jag förstår det rätt så var det här som fantasy började med rollspel till dagens Livespel. Tycker att filmerna står sig bra om man har böckerna som bakgrund. Då kan man så att säga läsa mellan raderna.