Logga in
Registrera dig Glömt användarnamn eller lösenord?
Tipsa en kompis
Tipsa!

Forum: Sagan om ringen

JÄVLA SKIT FILM 

2004-02-05 22:58
fan vad daligt. den suger ju getpung. Det som gjorde att man började gråta var de jävla humor befirad idioter som satt i publiken och skrattade åt te ovanligt daliga b skamten(mer c skamt) som Gimli drar gang på gång. Jag menar vad är det för fel på alla är det ingen som längre kan se längre än specialeffekterna tillåter. Den har ingen själ bara ett javla vardelöst plagiat av den medel bra bok. det är bara totala obelästa töntar som aldrig läst en bok tidigare i hela sitt liv som tycker den är mer än medel bra. men okej vissa scener är okej, hade det inte vara så skulle jag gråta för att lyckas skriva en 3 tim lång film utan en enda bra scen är ett konststycke. Men jackson var nära.

Analysen.. 

svjose 2004-05-29 20:35

Det är synd att du ägnar så mycket tid åt att analysera filmen mot boken. Visst är boken bättre, men filmen är påkostnad, välgjord och underhållande. Det finns alltför mycket B-filmer så filmer som denna är en stor ljusglimt i filmvärlden! Passa på o njut utan att analysera varje sekvens!

`Som ett TV-spel 

2004-07-14 14:12

Jag har inte läst boken, men filmens likheter i uppbygnad som ett data eller tv-spel med de olika nivåerna och hindren karaktärerna skulle förbi för att till slut lyckas kändes lite väl skrattretande. Men när man kunde förtränga detta var filmen rätt hyfsad. Specialeffekterna var inget att klaga på.

världens bästa filmen 

Satine 2004-09-09 18:32

kan KLART säga att sagan om ringen är den bästa filmen genom tiderna! TACK PETER JACKSON! filmen är så mycket bättre än boken men boken är ju skitbra också!! Önskar bara att alla kunde förstå hur bra den är! men alla tycker olika!!!!!!

säkert sötfrodos fel alltihop 

2004-09-30 15:48

en trilogi med en bunt vita män som lämmnar sina familjer efter sig och far österut för att döda dumma, svarta, barbarer som äter vartann. upplägget är ju fantastiskt men det blev så tråkigt ändå...konstigt. nej, mer blod och mindre pengar det hade gjort susen.

Lönt att skriva här... 

Quinella 2005-01-23 18:58

...när du inte ens tycker boken är bra heller. Du beskriver den som medelmåttig så varför skulle du då tycka om filmen? Jag har läst en hel del i mitt liv och arbetar t o m med böcker och KAN VISST ÄLSKA SOR-FILMERNA! Och du säger att den inte har någon själ - det har den visst. Det finns mkt fint i filmerna såsom medkänsla, kamratskap och kärlek för att nämna något. Och du som skrev att du ville ha mer blod... Snälla! Det räcker väl med det mesta skräpet Hollywood har skapat - där har du våld och blod. Men en film som innehåller både känsla och mening blandat med spänning och äventyr (och däribland MINST 20 minuter av våld och slagsmål vid t e x Helms Klyfta) är en bra film enligt mig iallafall.

Annan division... 

foolsgold 2005-02-28 11:38

SOR-filmerna spelar i en helt annan division, de har revolutionerat sättet vi ser på film... jag tycker inte att de filmerna på något sätt är grymma, utan de är exceptionella... Jag blir imponerad, men jag blir inte kär...

!!! 

Kendotjejen 2005-08-23 12:53

Det blev jag!!(nästan)

friberg_83 2005-12-07 14:32

filmerna är ruskigt bra gjorda i förhållande till böckerna måste jag säga.. böckerna är mkt bättre men jag hade aldrig kunnat drömma om att dom skulle lyckas göra filmerna så pass lika böckerna som dom ändå är..