Dom nya filmerna är mer påkostade med specialeffekter vilket jag tyckte var häftigt. Den är bättre än Episod I tack vare att den misslyckade karaktären Jar Jar Binks inte är med så mycket. Hayden Christiansen är inget vidare kan jag hålla med om men han är riktigt bra här tycker jag.
riktigt bottennapp gerorge lucas kan ju inte skriva ett bra manus längre, han suger hårt. Filmen är värdelös precis som ettan, varför i helvete var han tvungen att följa upp succen ! Och det absolut sämsta med filmen är de totalt värdelösa skådespelarna, de verkar ju inte ens bry sig om vad de gör på scen eller vilka jävla skit filmer de spelar in. Trainspotting killen borde ha hoppat av efter ettan, filmerna är ju hopplösa. Det enda som gör att filmen går att titta på är de otroligt daliga skämten som gör att man ligger och kvider i gråt blandat skratt !
har aldrig varit nått star wars fan för jag tycker att i dom gamla filmerna är så jävla töntiga och patetiska dom nya är inte så jävla mycket bättre men historien funkar bättre för här känns det inte lika amatör mässigt där dom bara snackar en massa hjälte bullshit så här tycker jag iaf: Det Mörka hotet = dålig Klonerna Anfaller = OK Mörkrets Hämd = vet inte ännu men jag tror nog den ska funka Stjärnornas krig = töntig Rymdimperit Slår Tillbaka = ända som får "bra" Jedins Återkomst = sämst i serien (helt ovärdig slutstrid) det är iaf vad jag tycker
Denna är faktiskt bättre än Episod 1 som floppade. Bättre specialeffekter fast skådespeleriet kunde ha varit bättre. Jag gillar inte Hayden Christiansen som Anakin Skywalker. Han passar inte som Anakin. Den känns lite långtråkig och seg vid flera tillfällen men man fyller upp tålamodet med actionscenerna som kommer då och då. Vill inte ge filmen mindre än en 3:a i betyg eftersom den har något som gör den speciell.