Såg den - tyckte den var strålande trots att jag somnade en kort stund efter ungefär två tredjedelar då den bara var för kliché för min smak. Mordhistoria med inte alltför intressanta karaktärer eller miljöer. Egentligen en film med story som det går 14 på dussinet av nu på bio och på TV, pedofilihistoria, barnmördare och en oväntad upplösning som min polare redan räknat ut efter halva filmen (alltså bara oväntad för dumskallar som jag... ). Bra skådespeleri och filmning dock, vilket gjorde att mitt insomnande inte var särskilt artigt mot Clintan & co! Men varför tyckte jag då den var strålande? Jo, därför att den "oväntade" upplösningen på mordet inte var slutet på filmen. Clintan skiftar fokuset totalt de sista fem (tio?) minutrarna på ett sätt som får en att haja till och omvärdera filmen så att man vill se den på nytt! Och det är filmkonst!
Har bara somnat en gång under en film, DiCaprios -Beach... Den här filmen däremot kunde jag inte somna till även om jag ville, strålande skådespelare, riktigt bra foto och det tycker jag TROTS att jag läst boken :o). Finns inte många filmer man inte kan klura ut slutet på inom 10 minuter, men det är inte heller nödvändigt - bara storyn håller och dialogen är bra. (Favoriten är The Usual Suspects klurigt värre!) Bus bra film och Clintan är ju för jäkla bra bakom kameran också!
kanske behövs en tredje, vad vet jag?