Logga in
Registrera dig Glömt användarnamn eller lösenord?
Tipsa en kompis
Tipsa!

Forum: New Moon

Trött på alla skriverier om "New moon"... 

ahlenscity 2009-12-01 14:58
Förstår inte riktigt hypen kring "Twilight" & "New moon". Tycker inte att dessa filmer är så himla bra & hela hysterin kring dom. Unga tjejer verkar helt galna, ser inte vad som är så speciellt med filmerna.

Du bör absolut läsa böckerna innan du skriver om hysterin! 

Emmebruden 2010-01-07 18:16

Jag är 15 år och har läst alla bäckerna (twilight, new moon, eclipse osv.). Jag har även sett Twilight och New Moon och längtar efter de följande filmerna. Jag tycker själv att filmerna inte är så speciella och att böckerna men jag förstår att tjejerna i min ålder som älskar filmerna. Killen som är huvudrollen är ju snygg men det är något med filmerna och böckerna som göra att man bara vill ha mer. Kanske för att snygga vampyrer och varulvar är något okänt för oss, något som man inte vet så mycket om, något spännande. Killen i filmen, själva karaktären, är varje tjejs drömkille. Han är så romantisk, spännande, mystisk och lite överbeskyddande men håller samtidigt lite mellanrum. Ett tips. LÄS BÖCKERNA!!!

Det handlar om ny kärlek 

EvaKn 2010-03-12 10:33

Jag är 44 år och gillar även jag Twilight-serien. Gillar vampyrfilmer. Så jag såg första filmen. Så ville min dotter se och hon gillade den skarpt. Det är ju unga tjejer som är målgruppen. Det handlar om ny sprande kärlek och dessutom rivalitet och spänning och att killarna beskyddar henne. Vilken tjej skulle inte älska det. Jag läste några av böckerna sedan, i orginalspråk. De är mycket bättre än filmerna. Det brukar böcker vara. Jag är mer kritisk än min dotter (antagligen pga mognad) men tycker mycket om dem pga kärlekshistorierna och att man aldrig vet i förväg vad som ska hända. De är spännande.