Logga in
Registrera dig Glömt användarnamn eller lösenord?
Tipsa en kompis
Tipsa!

Forum: Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Vad tycks? 

DonnieDarko 2005-02-12 17:11
Vad tycker ni om den här filmen? Enligt mig är den helt faktiskt. Charlie Kaufman är en mästare på att skriva manus. Jag storgillar alla hans filmer, men favoriten är nog ändå Adaptation av Kaufman. Måste se ESotSM fler gånger, men det är helt klart en femma. Nu går jag bara och väntar på Kaufmans nästa film den som Spike Jonze är med på. Deras tredje sammarbete lär få rätt höga krav på sig bara. O jaa självklart nästa film med Richard Kelly kan bli spännande.

robe_karlsson 2005-02-14 21:37

Väldigt ovanlig film, vilket Kaufmans filmer brukar vara. Jim Carrey spelar oerhört bra. Finns några få svagheter i filmen, där man dras in allt för djupt i något som egentligen inte hör till filmen. Jag tänker främst på en del av de berättelser Jim Carreys rollfigur tänker sig bort till. Jim Carrey som stor baby är dock ett komiskt parti som ligger mig varmt om smaken. Speciell och sevärd, men ingen fullpottare. Bra skådespelare i Carrey och Winslet, tillsammans med ett skruvat, komiskt och eftertänksamt manus vilket leder till ett betyg på 4/5.

Bra 

Kendotjejen 2005-10-01 15:40

Det tycker jag.