Vad jag tänker på? Ja, att det är en fantastisk fil, som har allt. Min fråga: finns den att köpa med svensk text?
Vad jag tänker på? Ja, att det är en fantastisk film, som har allt. Min fråga: finns den att köpa med svensk text?
...kan någon snälla förklara för mig vad denna filmen handlade om för jag fattade ingenting...
Well, David Lynchs filmer brukar ju vara rätt surrealistiska; och jag vågar påstå att Mullholland Drive är en av hans mest surrealistiska filmer. Poängen med filmen är nog inte att det ska vara en ordnad handling; Lynch är en konstnär och hans filmer konstverk. Sen om handlingarna är kaotiska och omöjliga att hänga med i spelar ingen roll; de är ju magiska! Se bara på Lost Highway och Eraserhead.
Min första tanke: "Kan en film verkligen heta SÅ och vara bra!?" hehe. Men min tanke visade sig tyvärr vara rätt.. Slöseri med pengar..
den har man inte sett!
Detta är en av Lynchs bästa filmer! Ett tips är att se den två gånger, inte för att allt klrnar, men för att det är intressant.
Jag tycker att den var helt magisk. Inte lika stark som Blue Velvet dock, den är ju ett mästerverk men det var i samma klass... Lynchs filmer är oftast helt underbara, se Straight Story!
Jag älskar hans sätt att filma men filmerna är obegripliga.
Jag måste erkänna att jag förstod inte mycket av filmen. Den var bra i början och fortsatte till någon stans i mitten. Där tappade jhag tråden totalt och frlståd ingenting.. Den gamla luffaren i gränden?!?!? Får det att förklara?