Helt obegripligt som jag skrivit ovan surrealismen pågår för länge. Luis Buñuels filmer höll iallafall inte på så länge med nonstop nonsens. Fast jag gillar det.
hehe jag vet inte om det var någon gömd mening med filmen jag tyckte den söög hårt! den var riktigt dålig och osamanhängande! de e min mening!
sorry för min ordföråd men filmen va bara så dålig, slöseri me pengar, fattar inte att den kan få 4 getingar av aftonbladet.. Jag rekomenderar INTE den här filmen =P
En film ser man väl för att få ut något från den, och för att bli underhållen. I alla fall jag. Dem av er som tycker att Mulholland Drive var bra är antingen ovanligt intelligenta eller så borde ni fundera över vad som gör en film bra. Om man inte förstår sammanhanget i en film anser inte jag att den varit sevärd. Jag vet inte vad David Lynchs förklaring till manuset för den här filmen, men jag skulle gärna vilja höra den. För jag hajar inte vad han vill förmendla med filmen. Detsamma gäller för övrigt Lost Highway och Blue Velvet.
Jag såg den och tyckte den var bra, fast sedan efter halva filmen satt jag som ett frågetecken och fatta ingenting.. jag gillade INET filmen.. helt knäpp
jo vars men bättre upp kan man nog förvänta sig av lynch. strålande skådespel dock. Men blue velvet mumma kaddemumma
David Lynch har gjort det igen och den här gången bätre än någonsin. Inte bara en film utan en helhetsupplevelse. Vill man ha en bra "story" kan man ju läsa en bok. Vill man ha stämningsfylld musik kan man ju lyssna på en skiva och vill man ha Underhållande rörliga bilder kan man ju titta på nån film. Men vill man ha allt då finns det bara ett alternativ... David Lynch!!! Superb filmkonst, underbart stämningsfyllt och välutarbetat manus.
...En av världens bästa filmer, för att inte tala om regisören.
denna film är inte lynch surrelistiska. hans debut-film eraserhead är ett annat mästerverk som är otroligt svår att förstå. som alla har förstått så använder lynch symbolik i sina filmer och mest i mullholland drive. en ledtråd för dom som inte fattar nåt av filmen är att första halvan av filmen är diana's dröm, sen är det bara att hålla koll på vilken klädsel dom har så man märker tidshoppen i filmens historia. men glöm inte att diana drömmer i första halvan av filmen. tja!