Rätt så bra film!
choghok
2004-10-14 21:28
Jag har själv iranskt bakgrund så det är lättare för mig att relatera till filmen men också lättare att hitta brister i filmen.
Jag tyckte att samtliga skådespelare spelade sina roller rätt så bra.
Jag är imponerad av den unge skådisen som spelar Esmail. Han spelade briljant, hans namn är inte persiskklingande men han hade ingen som helst brytning när han pratade persiska på filmen.
Shohreh Aghdashloo som spelar kvinnan i familjen spelar också väldigt bra. Ben Kingsley är bra som alltid. Han måste ha haft den mest tuffa rollen. Han spelar rollen lika bra som den roll han hade i Sexy Beast, det verkar så naturlig.
Den enda som jag inte tyckte spelade bra var polisen. Han verkar ha ansiktet fullproppad med Botox eller så har han kört mycket med droger för hans ansikte verkar leva sitt eget liv.
Filmens slut chockade mig, och jag hade det svårt att acceptera slutet först. Tyckte det var lite väl dramatiskt, men efter att ha suttit och funderat på det (filmen tvingar en till det), så måste jag säga att det är inte alls så långsökt som jagförst trott.
Jag tycker att en bra film sätter sina spår i minnet och får en att börja tänka. Den här filmen har just gjort det.