Jag älskar den här filmen. När jag läste boken förändrades mitt liv det är en underbar dock extremt våldsam bok. Filmen är en aningen mindre surrealistisk än boken och inte in ärhetten så våldsam. Filmen/boken handlar om yuppien Patrick Bateman han är snygg rik och ung. Men på kvällarna ändras han han kan inte längre hålla tillbaks sin illska och drömmar. Han tar utt det på den första han tycker är mindre värd. Problemet är bara sättet han tar utt sin illska i extremt våld. Men han börjar få svårt att halla kvar masken och hans nattliga blodtörst börjar gå over till dagen. Filmen och boken ger en extrem tur i en mördares hjärna den är fylld med svart humor och det mest detaljerade och vidriga morden i en bok någonsin. Men för det mesta är det en vacker och poetisk berrätelse. Jag rekomenderar dock att ni läser boken först så fattar man mer av filmen. Varning dock ert liv blir alldrig detsamma igen.
håller helt med.. både filmen o boken är helt underbara (om man nu kan säga så om en sådan handling)
filmen e helt ok.
men boken verkar rätt trist. jag har läst ungefär en tredjedel av den och hittills har inte ett enda bestialiskt mord ägt rum. han sitter bara och äter sushi, dricker årgångsviner, är bitter över att han aldrig lyckas få ett bord på dorsia, funderar över om det är okey att gå i loafers med med tofs till affärskostym lr inte och om det är lite too much med ett hemmasolaie. värsta perhagmanlitteraturen juh. blir den bättre sen?
bra. då läser jag... lite till iaf