Logga in
Registrera dig Glömt användarnamn eller lösenord?
Tipsa en kompis
Tipsa!

Forum: The Shining

Otäck!!! 

Metallica 2005-01-22 00:44
Filmen är riktigt otäck.. allt är bra rekvisitan, skådespelarna och då främst Jack Nicholson. När man sitter själv i ett mörkt rum och ser den, så är det utan tvekan den läskigaste filmen som jag någonsin har sett!! Det enda felet är att jag tycker att The Shining känns som en väldigt lång film, så den blir lite seg efter en timme ungefär.Betyget blir ändå en väldig klar 5:a Se den här filmen om ni vill se en riktig otäck rysare

tunnanomoroten 2005-02-18 22:44

men snälla den är inte alls läbbig, men den e jäkligt bra gjord, det kanske bara var för att jag hade så höga förväntningar...

överskattad.. 

lol 2005-05-12 19:53

första gången jag såg The Shining tycte jag att det var det absolut läskigaste jag sett. Men efter ett bar års erfarenhet av filmen så upptäcte jag ganska mycket tabbar. te.x. filmen är alldeles för kort (har sett den längre versionen också så det gjorde väll lite skillnad) Shelley Duvall's skådespeleri var närmare bestämt uselt.. man får ingen direkt anknytning varför Jack blir galen och jag måste faktist medge att Nicholson är lysande ...före han blir total psykopat; jag menar: bara för att man är galen så är man väll inget mongo ? Läste Stephen King's bok som jag inte tyckte var bra överhuvudtaget. För mycket orealistiskt trams och klysher. Kubrick's story-version är mycket bättre men han får inte fram det riktigt. helt klart överskattad film och en av Kubrick's svagaste ...faktist =(

2005-06-22 17:43

Men hallå! The Shining är en av dom bästa böcker jag läst. Den har allt man kan villa ha i en bok [utom lite övernaturliga saker, som jag gillar], den e spännande och läskig.Jag läser mycket och den e bland dom bästa jag läst. Jag håller med om att man inte kan förstå varför han blir galen om man inte läst boken och Shelley är skit dålig.

lol 2005-08-07 21:31

Tja.. det är väll helt enkelt en fråga om smak =) Själv tyckte jag inte The Shining var någon särskilt bra bok. Men jag tycker inte filmen var så mkt bättre. Så vi kan säga att den e på samma nivå

friberg_83 2005-12-07 15:18

den är ett rent mästerverk..

Master Of The Movies 2006-08-25 23:10

instämmer