Den var underbar.. jag ville gå på bio o se den ännu fler ggr, men hade inte råd. Så bra röster, kläder och allt.. vet någon när filmen kommer på DVD och VHS?
Jag har sett någonstans att filmen ska släppas den 1:a juni. Är det någon som vet om det stämmer, eller om det bara var ett preliminärt datum?
Det stämmer! För övrigt tyckte jag grymt mycket om filmen och tänkte också se den igen. Dock tyckte jag att historien missbrukades. Den mystiska historien om fantomen blev till ett slags handikapp-drama. Den blev nästan i stil med Elefantmannen. Inte mycket som stämmer med boken, inte. Filmen hade mycket hjärta, men alla "spökinslag" togs bort... Som när foaljéflygeln (som är med i musikalen) börjar att spela av sig själv. Eller som när fantomen skjuter eldbollar (visserligen ganska töntigt inslag, men). Spökena försvann och istället blev det ett drama som handlar om att man inte ska ta folk för vad de är på utsidan. Stämmer visserligen, men det var inte det som, vare sig musikalen eller romanen handlade om i begynnelsen...
Jag älskade den! Och den har alla bas-teman med från boken. Men till skillnad från en del andra tolkningar så riktade denna in sig på hur det skulle vara på ett mer realistiskt sätt. Gerard Butler var underbar som fantomen, vilken röst! Och jag blev väldigt imponerad av Emmy Rossum. Hann se den en gång på bio, men hade önskat jag hann med mer!
Fantomen på operan är den bästa filmen jag någonsin har sett.Bättre kan en film inte bli!Musiken är fantastisk:D Jag har sett den 11gg och trötnar ALDRIG!