Dicaprio är en bra skådis som än en gång visar det i den här filmen. Catch me if you can är något så udda som en äventyrs film som utspelar sig mitt bland oss, vi i det vanliga samhället. Dicaprio spelar i princip en kille som tröttnat helt enkelt på det han har fått stå ut med både från farsans och speciellt morsans håll. Filmen visar det som de flesta killar i den åldern känner, instängdhet, man vill bryta sig loss och röja. Eskapism av allra högsta rang. Dicaprio fömedlar detta hur bra som helst, med tanke på hans verkliga liv så blev jag inte så förvånad över just det.
Lite samma känsla som i Risky Business med Tom Cruise. Alla som sett den och gillade den bör se Catch Me If You Can
Shayan bör nog ändra sin smak när han säger att Dicaprio är en bra skådis. Han är allt annat än en bra skådis vilket han vissar i sina filmer. Det ända som räddar honom är Tom Hanks.
Den bästa filmen med DiCaprio hitills. Såg den igår.
Att den var verklighetsbaserad gjorde den mer spännande och jag tror det här är en film alla kommer att tycka om.
Hans bästa är James Camerons Titanic eller Martin Scorseses Gangs of New York
Jag har aldrig tyckt att DiCaprio varit en bra skådis men här tycker jag att han var rätt bra faktiskt. Men visst, spelar man med Tom Hanks och Christopher Walken kan man väl inte göra annat??