Logga in
Registrera dig Glömt användarnamn eller lösenord?
Tipsa en kompis
Tipsa!

Forum: Band of Brothers

Bästa serien någonsin (hittills) 

Cancerman 2002-12-23 10:27
Detta mina vänner är nog det bästa jag sett i år på min TV. Jag har den på DVD region 1. Men jag slapp reklam och hade i dessutom 5.1-ljud och anamorfisk widescreen 1:66.1 Producerad av bl.a Tom Hanks och Steven Spielberg. En krigsserie från USA i 10 delar som skildrar ett fallskärmskompani från D-dagen och framåt till krigets slut. Man skulle kunna säga att det är en halvdokumentär, där de inblandade i de verkliga händelserna intervjuas i början av varje avsnitt. Nu när jag sett färdigt på serien så saknar jag den. Jag skulle lätt kunna ta 10 avsnitt till i denna suveräna serie. DVD utgåvan är med 6 skivor varav 1 är extramaterial, dessutom är boxen den snyggaste DVD-boxen hittills. Suverän handling med ett suveränt ljud (DTS) och underbar bild. Denna är värd 9½ av 10

Dito. 

2003-01-21 20:32

Jag tycker också att detta är en strålande produktion. Fastän med lite perspektiv så är det krigsromantik. Men som sagt så är det 100% förnöjsamhet.

hmmm... 

happy_redskinn 2003-03-09 19:12

Underbar produktion.. Lysande filmat. Lite BRAVE AMERICA bara.. men det köper jag.. Gillar inte riktigt utforminigen av dvd boxen. Viket flera kunder har påpekat.. Boxar ska tåla lite.. =)

Instämmer helt och hållet! 

Stene 2004-08-05 19:44

Min herrar, ni har härmed bevisat er eminenta smak för film- och TV-produktioner. Förutom Sopranos är denna TV-serie förmodligen det bästa som någonsin producerats för TV. HBO sätter pricken över i:et. Jag har sett om serien 2 ggr nu och den blir bara bättre och bättre! Återstår bara att försöka få in kanalen på den egna TV:n. För er som missat deras andra serier, rekommenderar jag som sagt Sopranos alla säsonger, men se den från början. Dessutom är kanalens wildcard Carnévale utmärkt TV-underhållning. Home Box Office, I love you!

band of brothers Vietnam 

nobbe 2004-11-28 19:41

Är det sant att det ska komma Band Of Brothers Vietnam i den inte så långt borta framtiden eller är det bara rykten?

Kicken 2006-11-16 17:31

Håller med alla :)